woensdag 13 maart 2013

De gele broek

Hoewel ik niet echt blij ben met het zoveelste pak sneeuw dat gisteren uit de lucht kwam dwarrelen en met temperaturen die eerder doen denken aan 'putteke winter' dan aan prille lente, probeer ik me er niet al té veel van aan te trekken.  Ik werk dan ook naarstig verder aan de lente- en zomergarderobe van onze 3 kapoenen.  Want ooit zal het wel eens warmer worden zeker?

Dit keer was Ruben nog eens aan de beurt.  Hij heeft eigenlijk nog een heel deel zomerbroeken van vorig jaar die nog passen, dus veel nieuw heeft hij voorlopig niet nodig.  Maar er kan altijd nog wel een broek bij natuurlijk :-)  Omdat geel zijn lievelingskleur is, gingen we dit keer voor een gele broek.



Ik gebruikte hetzelfde patroon als deze broek, maar tekende een maatje groter en maakte de pijpen korter zodat het een echte zomerbroek wordt.  En de bedoeling is om er nog een bijpassend hemdje bij te maken, zodat het een feestsetje kan worden.  Da's een van de volgende projectjes...

2 opmerkingen:

  1. spijtig dat ik dat japans boekje niet heb, ziet er echt een goed model broek uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind het een zalig modelleke! Ik kocht het boekje zelf ook nadat ik op enkele blogs broekjes zag verschijnen die met dat patroontje gemaakt waren. Zou het nergens meer te verkrijgen zijn?

      Verwijderen